چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری
دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری
پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری
ادبیات نظری فرآیند یاددهی یادگیری
فصل دوم پایان نامه فرآیند یاددهی یادگیری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری
ادبیات و مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

 

 

 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

فرایند یاددهی – یادگیری 

در عصر انفجار اطلاعات تأكید بر فرایند یاد دهی – یادگیری در تمام حیطه ها ضروری است.  (شواخی و همکاران ، 1386)یادگیری و جریان آن،  یكی از اركان اصلی برنامه تربیتی است.  یادگیری اساس رفتار افراد را تشكیل می دهد.  از طریق یادگیری،  فرد با محیط خود آشنا می شود.  در گذشته تدریس از دیدگاه عده ای از متخصصان تعلیم و تربیت به معنی انتقال معلومات بود.  حال آن كه صاحب نظران جدید تعلیم و تربیت بر این باورند كه معلم باید راه و روش دانستن را به دانش آموزان بیاموزد و به انتقال فرمول ها و معلومات اكتفا نكند.  امروزه نمی توان گفت روشی را كه روز نخست معلم انتخاب می كند باید همواره ثابت بماند زیرا گذشت زمان ایجاد تغییراتی را در این روش الزام آور می سازد.  هم چنین نمی توان گفت:

 

 صرف مطالعه كتبی برای معلم خوب شدن كافی است زیرا تجربه بزرگترین آموزگار و پشتیبان انسان است اما در هر صورت چون هدف معلم ارایه هر چه بهتر و بیش تر مطلب به شاگردان است لذا تقریباً همه معلمان تلاش می كنند فضایی در كلاس ایجاد كنند كه برای تمام اعضای آن دوستانه و آموزنده باشد.  جان دیویی،  تأكید بسیاری بر تجربه فرا گیرنده در جریان یادگیری دارد و می گوید: دانش آموز موجودی فعال و كنش گر است كه در محیط خود دخالت می كند و با آن عمل متقابل انجام می دهد.  دانش آموز از طریق فعالیت های خود می آموزد و ذهن خود را از طریق رفتاری كه در آن مشاركت دارد می سازد.  به نظر دیویی وظیفه معلم راهنمایی فكری است و معلم باید عادت كند تفكر را در دانش آموزان پدید آورد.  ژان پیاژه از جمله كسانی است كه بیش از همه به اهمیت روش های فعال پی برد و به كار گیری آنها را توصیه كرد.  او در نوشته های خود همواره بر فعالیت فرا گیرنده در جریان یادگیری تأكید دارد و می گوید:

 

 وقتی دانش آموز فعال نباشد،  یعنی در وضعیت كنش پذیر قرار داشته باشد،  به صرف شنیدن سخن دیگران چیزی یاد نمی گیرد؛ شناخت هایی كه فرد بدان ها نایل می شود،  حاصل درون سازی فعال اشیاء است  .  جروم برونر (1996) ابداع كننده روش آموزش اكتشافی است.  معتقد است: “قرار دادن پاسخ مستقیم در اختیار دانش آموزان آنان را به كتاب و متن فعلی متكی می كند و موجب می شود ازخود كوشش نشان ندهند.  در نتیجه آنان از یادگیری رضایت خاطر به دست نمی آورند و انگیزه های یادگیری در آنها ضعیف می شود” البته باید خاطر نشان كرد كه هیچ یك از روشهای تدریس به خودی خود خوب یا بد نیستند.  بلكه نحوه و شرایط استفاده از آنها موجب قوت یا ضعف شان می شود.  بروس جویس (2004) در این باره می گوید: دانش آموزان بخش مهمی از محیط یادگیری را شامل می شوند و واكنش های متفاوت نسبت به مدل های گوناگون از خود نشان می دهند.  ساختار شخصیت،  استعداد،  توانایی های ذاتی و آموخته های پیشین دانش آموزان ،  موجب شكل گیری سبك های مختلف یادگیری می شود.  (حسن زاده و همکاران ، 1391)

 

همچنین اتكینسون و فلیر  رویكردهای یاد دهی – یادگیری را در چهار نوع رویكرد اكتشافی،  رویكرد انتقالی،  رویكرد فرایندی و رویكرد تعاملی قرار داده اند كه به اختصار بیان می شوند.  

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری اكتشافی: در این رویكرد به فراگیران اجازه داده می شود كه خودشان جواب پرسش ها را كشف كنند و بر به كارگیری جدی مواد و وسائل توسط فراگیران تأكید می كند.  

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری انتقالی: این رویكرد بدون درگیر كردن جدی فراگیران در فرایند یادگیری،  پاسخ بیش تر پرسش ها به آنان گفته می شود و دانش آموزان پذیرای اطلاعاتی هستند كه توسط معلم به آنان ارائه می شود.

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری فرایندی: در این رویكرد فراگیر در یادگیری فعالانه شركت دارد.  رویكرد فرایندی به طور عمده بر مهارت هایی مانند مشاهده،  برقراری ارتباط و طبقه بندی تأكید دارد. 

 

رویكرد یاد دهی – یادگیری تعاملی: این رویكرد به عنوان تركیبی از اجزاء هر یك از رویكردهای قبل در یك چهارچوب است.  در این رویكرد معلم فعالانه در جهت آگاهی یافتن از آنچه كه فراگیران قبلاً فهمیده اند تلاش می كند و آنگاه آنان را به پرسیدن پرسش های علمی تشویق می كند.  (شواخی و همکاران ،  1386)

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

2- 1- مقدمه 26

2-2-2- مهارت اعضای هیئت  علمی در فرایند یاددهی – یادگیری 60

2-2-2-1- -فرایند یاددهی – یادگیری 60

2-2-2-2-تعریف تدریس 62

2-2-2-3- الگوی تدریس 63

2-2-2-4-مهارت های تدریس 66

2-2-2-5-  طبقه بندی تدریس 68

2-2-2-6- رویکردهای تدریس 72

2-2-2-7-کیفیت تدریس 76

2-2-2-8- چرخه یادگیری 80

2-2-2-9- مهارت اعضای هیات  علمی در چرخه یادگیری 81

2-2-2-9-1- چرخه یادگیری سه گانه 81

2-2-2-9-2-چرخه یادگیری چهارگانه 81

2-2-2-9-3- چرخه یادگیری پنج گانه 82

2-2-2-9-4-چرخه یادگیری هفت گانه 83

2-4-3-پژوهش ها در رابطه با مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی یادگیری 125

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 123

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 124

منابع

 

 

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

 

 

 

 

 

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت ها بر اساس الگوریتم درخت تصمیم

    پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت ها بر اساس الگوریتم درخت تصمیم ارزیابی عملکرد شرکت های بورس معیارهای ارزیابی عملکرد مالی پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت های پذیرفته شده بورس نسبت های مالی شرکت های بورسی بررسی نسبت های متوسط صنعت در شرکت…

  • تحلیل دلایل سرقت و ارائه راهکارهای پیشگیری

    تحلیل دلایل سرقت و ارائه راهکارهای پیشگیری جرم شناسی سرقت عوامل موثر بر سرقت راههای پیشگیری از سرقت تحقیق در مورد سرقت علل و انگیزه سرقت بررسی علل و انگیزه سرقت پایان نامه سرقت پایان نامه عوامل موثر بر سرقت…

  • مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان اصول اپتیک

    مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان اصول اپتیک دوام بصری در شبکیه پدیده ی فای تصاویر متحرک عکاسی مسلسل دانلود مقاله اصول اپتیک دانلود مقاله رشته هنر رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان…

  • جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور

    جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور رفتن به سایت اصلی جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور 23 صفحه pdf   الگوی جاذبه قانون مزیت نسبی…

  • خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و صادرات گوهریان

    خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و صادرات گوهریان خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و صادرات گوهریان رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی و صادرات گوهریان 98 صفحه pdf مناسب جمع بندی و مرور سریع 

  • پروژه رشته جغرافیا با عنوان احیا و طراحی فرهنگی صخره باستانی به نام چشمه علی شهر ری

    پروژه رشته جغرافیا با عنوان احیا و طراحی فرهنگی صخره باستانی به نام چشمه علی شهر ری شهر ری توسعه شهری صنایع و مشكلات زیست محیطی برساختمانهای مسكونی صخره باستانی چشمه علی شهر ری دانلود پروژه رشته جغرافیا با عنوان…

  • بررسی ویژگی های معلمی و روش تدریس استاد شهید مطهری

    بررسی ویژگی های معلمی و روش تدریس استاد شهید مطهری نقش معلم ویژگی های معلمی روش تدریس استاد شهید مطهری دانلود مقاله بررسی ویژگی های معلمی و روش تدریس استاد شهید مطهری سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در…

  • تحلیل و مقایسه رویکردهای توجیه معرفت شناسی دینی با دیدگاه ملاصدرا

    تحلیل و مقایسه رویکردهای توجیه معرفت شناسی دینی با دیدگاه ملاصدرا پایان نامه معرفت شناسی پایان نامه معرفت شناسی دینی معرفت شناسی از دیدگاه ملاصدرا معرفت شناسی دینی از دیدگاه ملاصدرا رویکردهای توجیه معرفت شناسی معرفت شناسی دینی در جهان…

  • پاورپوینت امنیت ارتباط از راه دور

    پاورپوینت امنیت ارتباط از راه دور دانلود رایگان پاورپوینت امنیت ارتباط از راه دور پاورپوینت امنیت ارتباط از راه دور امنیت ارتباط از راه دور ریسک شبکه های نا امن متدهای دسترسی از راه دور پورتالهای نرم افزاری دسترسی مستقیم…

  • پاورپوینت آشنایی با توربین انبساطی و کاربرد آن‌ در نیروگاه‌های تولید برق

    پاورپوینت آشنایی با توربین انبساطی و کاربرد آن‌ در نیروگاه‌های تولید برق پاورپوینت آشنایی با توربین انبساطی و کاربرد آن‌ در نیروگاه‌های تولید برق آشنایی با توربین انبساطی مزایای استفاده از توربین انبساطی انواع توربین‌های انبساطی نیروگاه‌های توربین‌های انبساطی در…