پرسشنامه تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان

پرسشنامه تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی
دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی راثبلوم
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلـوم
دانلود پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون
پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (1984)
مقیاس ارزیابی اهمال کاری تحصیلی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

چکیده:

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان پسر پایه دوم دبیرستان است. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون بود. از میان مدارس پسرانه دوره دبیرستان شهرستان قاینات از طریق نمونه‌گیری دردسترس دو مدرسه انتخاب و با اجرای پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی 30 نفر که نمره بالایی در اهمال کاری تحصیلی گرفتند در ‌دو گروه آزمایش و گروه کنترل جایگزین شدند (تعداد هر گروه 15 نفر است).

 

 آموزش خودکارآمدی به مدت 10 جلسه در مورد گروه اول اجرا شد، گروه کنترل در لیست انتظار بودند. داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره تجزیه‌وتحلیل شدند. تحلیل کوواریانس تک متغیره نشان داد که بین گروه‌های موردمطالعه در اهمال کاری تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد (01/0>p). یافته‌ها نشان دادند آموزش خودکارآمدی در کاهش اهمال کاری تحصیلی مؤثر است.

 

 

 

 

 

ابزار پژوهش

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثبلوم (1984)

این مقیاس را سولومون و راثبلوم (1984) ساخته و آن را مقیاس اهمال کاری تحصیلی نام نهادند. این مقیاس را دهقان (1387 ، به نقل از مطیعی و همکاران 1392) برای اولین بار در ایران به کار برده اند. مقیاس ارزیابی اهمال کاری تحصیلی دارای 27 گویه می باشد که سه مولفه را مورد بررسی قرار می دهد : مولفه اول ، آماده شدن برای امتحانات ؛ شامل سوالات 1 تا 6  می باشد . مولفه دوم ، آماده شدن برای تکالیف می باشد و شامل سوالات 9 تا 17 می باشد و مولفه سوم ، آماده شدن برای مقاله های پایان ترم سوالات 20 تا 25، به صورت تکالیف تحقیقی و پژوهش های کلاسی برای دانش آموزان ایرانی نگاه شد و این گزینه برای پاسخ دهندگان به این مقیاس توضیح داده شد .

 

لازم به ذکر است که در ادامه هر یک از موارد دو سوال ارائه شده است که سه سوال اول (26،18،7) احساس و عاطفه دانش آموز در مورد تعلل ورزی و سه سوال دوم (27،19،8) تمایل آنها را برای تغییر عادت تعلل ورزی شان می سنجد. نحوه پاسخدهی به گویه ها به این صورت است که پاسخ دهندگان میزان موفقیت خود را با هر گویه با انتخاب یکی از گزینه های «به ندرت» ، «بعضی اوقات » ، «اکثر اوقات» ، «همیشه» ، از نمره1 تا 4 تعلق می گیرد همچنین در این مقیاس گویه های 4-6-11-15-16-21-23-25 به صورت معکوس نمره گذاری می شوند. این پرسشنامه توسط جوکار و دلاور پور (1386) ، به فارسی ترجمه شده و اعتبار و روایی آن به ترتیب 61/0 و 88/0 به دست آمده است. در پژوهش دهقان (1387 ، به نقل از مطیعی و همکاران 1392) پایایی آزمون به روش آلفای کرونباخ 82/0 شده است. این مقیاس با پرسشنامه افسردگی بک ، مقیاس شناخت های غیر منطقی الیس ، مقیاس عزت نفس روزنبرگ و مقیاس اجتناب روزانه همبستگی معناداری دارد (سولومون ، روثبلوم ، 1984).

 

  • اثر ثبت بر وضعیت حقوقی شركت‌های تجاری

    اثر ثبت بر وضعیت حقوقی شركت‌های تجاری نظام حقوقی ایران مبانی قانونی ثبت شركت‌ها وضعیت حقوقی شركت‌های تجاری دانلود مقاله اثر ثبت بر وضعیت حقوقی شركت‌های تجاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش…

  • تئوریهای و سبکهای سنتی و نوین رهبری با مطالعه در مراکز دانشگاهی

    تئوریهای و سبکهای سنتی و نوین رهبری با مطالعه در مراکز دانشگاهی سبک رهبری سبک رهبری لیکرت الگوی رهبری مشارکتی تئوریهای و سبکهای سنت رهبری تئوریهای و سبکهای نوین رهبری مطالعات دانشگاه های آمریکا در مورد رهبری دانلود تحقیق رهبری…

  • بررسی فقهی حقوقی معامله اعضا بدن انسان و مقایسه آن با قوانین انگلستان

    بررسی فقهی حقوقی معامله اعضا بدن انسان و مقایسه آن با قوانین انگلستان معامله اعضا بدن انسان معامله اعضاء بدن افراد زنده معامله اعضاء بدن افراد اموات معامله اعضا بدن انسان در فقه اماميه معامله اعضا بدن انسان در حقوق…

  • پرسشنامه ارزیابی مقایسه ای اثربخشی ساختار سازمانی جدید و قدیم شرکت

    پرسشنامه ارزیابی مقایسه ای اثربخشی ساختار سازمانی جدید و قدیم شرکت پرسشنامه ساختار سازمانی پرسشنامه اثربخشی ساختار سازمانی پرسشنامه ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز پرسشنامه ساختار سازمانی پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه ساختار…

  • استفاده از روش نقشه های پتانسیلی جهت بررسی خوردگی پایه پل شبیه سازی شده غوطه ور در آب دریا

    استفاده از روش نقشه های پتانسیلی جهت بررسی خوردگی پایه پل شبیه سازی شده غوطه ور در آب دریا بتن مسلح آرماتورهای فولادی سازه های بتن مسلح مقاومت پلاریزسیون خطی خوردگی آرماتورهای فولادی بررسی خوردگی پایه پل در آب دریا…

  • مبانی نظری سنجش آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

    مبانی نظری سنجش آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp متدولوژی های پیاده سازی erp اجرای سیستمهای ERP در سازمان پیاده سازی برنامه‌ ریزی منابع سازمانی مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی…

  • جایگاه نظم عمومی در نکاح در حقوق ایران

    جایگاه نظم عمومی در نکاح در حقوق ایران جایگاه نظم عمومی در نکاح تحقیق در مورد نظم عمومی مقاله در مورد نظم عمومی مفهوم نظم عمومی در حقوق مفهوم نظم عمومی در حقوق بین الملل خصوصی نظم عمومی چیست نظم…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثربخشی سرمایه اجتماعی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثربخشی سرمایه اجتماعی مبانی نظری سرمایه اجتماعی دانلود مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی ادبیات نظری سرمایه اجتماعی فصل دوم پایان نامه سرمایه اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی ادبیات و…

  • تفاوت زن و مرد در دیه و قصاص و بررسی آن از نگاه شیعه

    تفاوت زن و مرد در دیه و قصاص و بررسی آن از نگاه شیعه دیه قصاص تفاوت زن و مرد در دیه تفاوت زن و مرد در قصاص قصاص در فقه شیعه دیه در فقه شیعه دانلود مقاله تفاوت زن…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان مبانی نظری عملکرد کارکنان دانلود مبانی نظری عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان ادبیات نظری عملکرد کارکنان فصل دوم پایان نامه عملکرد کارکنان مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان ادبیات و مبانی…