مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان

مبانی نظری عملکرد کارکنان
دانلود مبانی نظری عملکرد کارکنان
پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان
ادبیات نظری عملکرد کارکنان
فصل دوم پایان نامه عملکرد کارکنان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان
ادبیات و مبانی نظری عملکرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق حسابداری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

 

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

 

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

 

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

 

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان

 

عملکرد مناسب و اثر بخش کارکنان یکی از کلیدهای موفقیت سازمان هاست، عملکرد خوب به معنی بهره وری، کیفیت، سود آوری و مشتری مداری است. به همین دلیل است که سازمان های موفق جهان، تلاش می کنند تا عوامل موثر بر عملکرد و رفتار کارکنان را شناسایی و مدیریت کنند و به این توفیق دست پیدا نمایند که با فراهم کردن این عوامل، بر عملکرد کارکنانشان ( هم از نظر میزان و هم از نظر کیفیت) بیفزایند

 

برخی از اندازه گیری های که اخیرا در بعضی کشورها و شرکت ها انجام شده نشان می دهد که هنوز ظرفیت بلااستفاده زیادی در منابع انسانی سازمان ها وجود دارد که می توان آنها را از طریق مدیریت عملکرد فعال کرد و به کار گرفت، برای مثال بر اساس اطلاعات مطرح شده در سی و پنجمین کنفرانس جهانی مدیریت منابع انسانی ( لیسبون 2004 ) فقط 17 در صد از کارکنان انگلیسی با استفاده از همه توان و ظرفیت های خود کار می کنند و یا بر اساس اطلاعات ارائه شده از موسسه نگرش سنجی گالوپ سالانه بیش از 382 میلیارد دلار هزینه به اقتصاد آمریکا تحمیل می شود چرا که درصد قابل توجهی از کارکنان عملکردهای مطلوب ندارند و این عملکردها و رفتارهای نامطلوب و غیر رضایت بخش به کاهش بهره وری و کیفیت، از دست رفتن سهم بازار، دوباره کاری و اتلاف منابع و نارضایتی مشتریان و سایر ذینفعان می انجامد

 

علیرغم آنکه در سازمان های کشور ما، مطالعه علمی و قابل اتکائی در مورد عملکرد کارکنان انجام نشده است اما اطلاعات اجمالی در مورد روند بهره وری منابع انسانی حاکی از آن است که ظرفیتهای استفاده نشده زیادی در این حوزه وجود دارد که باید آنها را مدیریت کرد و به کار گرفت

تعریف مدیریت عملکرد

امروزه نقش منایع انسانی با تغییرات زیادی مواجه شده است. تمرکز استراتژی های این بخش به سمت استراتژی کلان سازمانی رفته و بعبارت دیگر استراتژی های منابع انسانی همسو با استراتژی های کلان شرکت شده است. لذا منابع انسانی تلاش می کند تا مدیریت عملکرد کارکنان را بهبود دهد. به آنها انگیزه می دهد تا در فرایند های برنامه ریزی و تصمیم گیری سازمان مشارکت داشته باشند.

 

همه فعالیت های اصلی منابع انسانی در راستای توسعه عملکرد مدیران و انگیزش کارکنان می باشد. می توان گفت که نقش منابع انسانی از ارزیابی به تسهیل کننده و توانمندساز و تبدیل به نقطه عطف سازمان در رقابت با دیگر سازمان ها شده است. فعالیت هایی مانند هدف گذاری، ارزیابی پیوسته پیشرفت کارکنان، دریافت بازخوردها، پیاده سازی برنامه های توسعه کارکنان و طراحی سیستم پاداش دهی از جمله وظایف مدیران عملکرد هستند.

 

فرایند مدیریت عملکرد کارکنان با ورود یک کارمند به سازمان شروع و با ترک سازمان پایان می یابد. مدیریت عملکرد یک سیستم نظام مند می باشد که عملکرد کلی سازمان با بهبود عملکرد افراد در یک چارچوب تیمی بهبود می یابد. همچنین ابزاری برای رسیدن به تعالی سازمانی، ایجاد ارتباطات موثر، تعریف نقش ها در چارچوب شایستگی مورد نیاز و تدوین معیارهای دست یافتنی می باشد.براساس تحقیقات آرمسترانگ و بارون (Armstrong and Baron, 1998)، مدیریت عملکرد یک رویکرد استراتژیک و یکپارچه است که برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز در سازمان، عملکرد را بهبود و قابلیت های تیمی و فردی را توسعه می دهد.

 

 

 

فرایند مدیریت عملکرد

اصطلاح مدیریت عملکرد کارکنان در ابتدای ۱۹۸۰، زمانی که برنامه های مدیریت کیفیت جامع برای دستیابی به استانداردها عالی و عملکرد کیفیت به اوج خود رسید، محبوب شد. ابزارایی مانند طراحی شغل، توسعه رهبری، آموزش و سیستم های پاداش دهی در چارچوب جامع جدید در کنار فرایند ارزیابی عملکرد سنتی توسعه یافت. مدیریت عملکرد یک فرایندی پیوسته است که بین سرپرستان و کارکنان در کل سال در جریان است. یک سیستم مدیریت عملکرد شامل بخش های زیر می شود:

 

تشریح صریح شغل و برنامه های عملکرد کارکنان.

گزینش افراد مناسب با بکارگیری یک فرایند گزینش مناسب.

شناسایی نیازها و استانداردهای عملکرد، اندازه گیری نتایح و بهره وری کلی.

مدیریت پیوسته ارزیابی عملکرد و دریافت بازخوردها در طول دوره.

شناسایی نیازهای آموزشی و توسعه ای با اندازه گیری نتایج بدست آمده.

اجرا برنامه های توسعه کارکنان.

برگزاری نشست های فصلی برای توسعه عملکرد و ارزیابی عملکرد کارکنان براساس برنامه های عملکرد.

طراحی سیستم های پاداش و جبران خدمت موثر برای شناسایی کارکنان برتر.

پشتیبانی از توسعه مسیر شغلی کارکنان.

درک علت ترک کارکنان و در نتیجه مدیریت خروج از سازمان.

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد کارکنان 13

چارچوب نظری عملکرد کارکنان

عملکرد

2-2-1)مقدمه52

2-2-2)ارزیابی عملکرد52

2-2-3)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی56

2-2-4)مدیریت عملکرد57

2-2-5)یکپارچگی  مدیریت عملکرد57

2-2-6)هدف ازمدیریت عملکرد58

2-2-7)ماهیت مدیریت عملکرد58

2-2-8)حیطه مدیریت عملکرد58

2-2-9)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد59

2-2-10)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد59

2-2-11) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد60

2-2-12)دیدگاه های بررسی عملکرد62

2-2-13)مولفه های مدیریت عملکرد63

2-2-14)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد64

2-2-15)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد68

2-2-16)معیارهایی برای سنجش عملکرد68

2-2-17)انواع ارزیابی69

2-2-18)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی71

2-2-19)فنون و روش های ارز یابی72

2-2-20)فرایند ارزیابی عملکرد79

2-2-21)زمانبندی ارزیابی عملکرد82

2-2-22)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان82

2-2-23)ویژگی های سیستم ارزیابی عملکرد مناسب83

2-2-24)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد85

2-2-25)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد85

2-2-26)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند86

2-2-27)فرایند بهبود عملکرد87

2-2-28)ارزیابی کارآمد87

2-2-29)کاربرد های ارزیابی عملکرد88

2-2-30)معرفی نرم افزارها89

 پیشینه پژوهش عملکرد کارکنان

2-2-1- تحقیقات داخلی

2-4- جمع بندی

منابع و مأخذ

6-1- منابع فارسی

6-2- منابع انگلیسی

 

  • مدیریت پروژه

    مدیریت پروژه برنامه ریزی واکنش به ریسک مدیریت پروژه مدیریت ریسک پروژه ابزارها و تکنیک های برنامه ریزی مدیریت ریسک تحلیل کمی ریسک رفتن به سایت اصلی مدیریت پروژه     مفهوم مدیریت پروژه  پروژه ها و مدیریت در محیطی…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی آمار

    نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی آمار نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی دبیری نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی آمار نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش…

  • نمودار های OPC،F.P.C و BOM مبلمان استیل

    نمودار های OPC،F.P.C و BOM مبلمان استیل نمودار فرآیند جریان fpc مبلمان استیل نمودار فرایند عملیات opc مبلمان استیل فرآیند FPC ساخت مبلمان استیل نمودار های BOM مبلمان استیل نمودار های OPC،FPC و BOM مبلمان استیل نمودار های فرآیندی نمودار…

  • مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی

    مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی دانلود مقالات ترجمه شده رشته کامپیوتر دانلود مقاله سیستم CBR برای تشخیص های پیچیده پزشکی دانلود مقالات ترجمه شده کامپیوتر دانلود مقالات ترجمه شده ‏‎MDA سیستم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 2 مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه نظری رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی فصل دوم پایان نامه رضایت…

  • جایگاه نظم عمومی در نکاح در حقوق ایران

    جایگاه نظم عمومی در نکاح در حقوق ایران جایگاه نظم عمومی در نکاح تحقیق در مورد نظم عمومی مقاله در مورد نظم عمومی مفهوم نظم عمومی در حقوق مفهوم نظم عمومی در حقوق بین الملل خصوصی نظم عمومی چیست نظم…

  • لزوم اجرایی کردن سیستم ABC در شرکتهای تولیدی

    لزوم اجرایی کردن سیستم ABC در شرکتهای تولیدی سیستم هزینه یابی سنتی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت سیستم ABC در شرکتهای تولیدی لزوم اجرایی کردن سیستم ABC در شرکتهای تولیدی ضرورت پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت…

  • بررسی شخص حقوقی و مسئولیت کیفری آن

    بررسی شخص حقوقی و مسئولیت کیفری آن شخص حقوقی سابقه شخص حقوقی مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی سابقه شخصیت حقوقی در ایران تحقیق در مورد مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی پایان نامه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی دلایل پذیرش مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی…

  • دانلود مقاله فرستنده های FM وAM

    دانلود مقاله فرستنده های FM وAM سیستم FM و AM مدارات رادیویی مدولاسیون فرکانس و دامنه دانلود مقالات رشته الکترونیک فرستنده های FM و AM دانلود مقالات الکترونیک دانلود مقاله فرستنده های FM وAM سیستم همکاری در فروش فایل رفتن…

  • دانلود کتاب آموزش قلاب بافی تصویری به زبان فارسی

    دانلود کتاب آموزش قلاب بافی تصویری به زبان فارسی دانلودکتاب آموزشیکتاب قالی بافیpdfآندروید رفتن به سایت اصلی دانلود  کتاب آموزش قلاب بافی تصویری به زبان فارسی   یکی از رو دوزی‌های زیبای ایران قلاب بافی است و هنری است که اختصاص…