مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 3

مبانی نظری رضایت شغلی
ادبیات نظری رضایت شغلی
چارچوب نظری رضایت شغلی
فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی
دانلود مبانی نظری رضایت شغلی
پیشینه رضایت شغلی
پیشینه تحقیق رضایت شغلی
پیشینه داخلی رضایت شغلی
پیشینه خارجی رضایت شغلی
پیشینه پژوهش رضایت شغلی
پیشینه نظری رضایت شغلی
پیشینه تحقیقات رضایت شغلی
پیشینه ی رضایت شغلی
پیشینه تحقیق درباره رضایت شغلی

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی موضوع این نوشتار است که برگرفته از فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی می باشد. در ابتدا مبانی نظری رضایت شغلی تشریح می شود و در ادامه پیشینه داخلی و خارجی رضایت شغلی در بخش پیشینه پژوهش رضایت شغلی آورده شده است.

 

 

      رضایت شغلی عبارت است از حدی از احساسات و نگرشهای مثبت که افراد نسبت به شغل خود دارند.وقتی فردی می گوید که دارای رضایت شغلی بالایی است این بدان مفهوم است که واقعاً شغلش را دوست دارد، احساسات خوبی درباره شغلش دارد و برای شغلش ارزش زیادی قائل است نتایج تحقیقات نشان می دهد  که کارکنان با رضایت شغلی بالاتر و از نظر فیزیک بدنی و توان ذهنی در وضعیت خوبی قرار دارند.(سید جوادین ،1386 )

 

برای شناخت هر سازمان لازم است رفتار سازمانی افراد دقیقا بررسی و شناخته شود و تنها به این روش شناخت واقعی از سازمان حاصل میشود .رضایت شغلی نگرش کلی فرد درباره شغلش می باشد. کسی که رضایت شغلی بالا داشته باشد به کارش نگرش مثبت دارد ولی کسی که از کارش ناراضی است نگرش منفی نسبت به کارش دارد.(رابینز،2001)رضایت شغلی احساس مثبت  و منفی و نگرش هایی که نسبت به شغل به وجود می اید را منعکس می کند که به تعداد زیادی از عوامل مربوط به کار وابسته است و دامنه ی آن از جایی که فرد قرار دارد تا جایی که احساسی از تحقق در وظایف خود بدست می اورد ادامه دارد. عوامل شخصی چون سن ، سلامتی ،طول تجربه شغلی ، ثبات عاطفی ، جایگاه اجتماعی ،فعالیتهای تفریحی ،روابط خانوادگی و سایر روابط اجتماعی می تواند رضایت شغلی را تحت تاثیر قرار دهد . انگیزه ها و آرزو های فردی و این که چگونه این عوامل به وسیله شغل بهتر برآورده شوند ، نگرشهای فرد را نسبت به شغل تحت تاثیر قرار می دهد(مهداد،1381) .

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
تعریف نظری متغیرها    
تعریف عملیاتی    

فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی    

مبانی نظری پژوهش    
رضایت شغلی    
تاریخچه ی رضایت شغلی    
اهمیت رضایت شغلی    
انواع رضایت شغلی    
عوامل رضایت شغلی    
جورج و جونز چهار عامل اساسی را در میزان و سطح رضایت شغلی مؤثر می دانند :    
رضایت شغلی و عملکرد شغلی    
رضایت شغلی و غیبت کارمندی    
پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی    
دیدگاهها و نظریه های رضایت شغلی    
نظریه هرزبرگ    
نظریه انگیزشی    
نظریه اختلاف    
نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو    
نهضت روابط انساني    
عوامل موثر بر رضایت شغلی    
عوامل سازمانی    
خط مشی ها و سیاست های سازمانی:    
عوامل محیطی    
رضایت شغلی در ورزش    

پیشینه پژوهش رضایت شغلی

پیشینه داخلی رضایت شغلی

پیشینه خارجی رضایت شغلی

فهرست منابع و ماخذ    

 

  • پروپوزال تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین

    پروپوزال تبیین رابطه توانمندسازها، عملکرد و پایداری زنجیره تامین زنجیره تامین پایدار عملکرد زنجیره تامین پایداری زنجیره تامین توانمندسازهای زنجیره تامین اندازه گیری پایداری زنجیره تامین شاخص های عملکرد زنجیره تامین مدیریت زنجیره تامین پایدار و ضرورت بررسی آن مدیریت…

  • پاورپوینت كار گروهي و مهارتهاي رهبري گروه

    پاورپوینت كار گروهي و مهارتهاي رهبري گروه پاورپوینت كارگروهي و مهارتهاي رهبري گروه كارگروهي و مهارتهاي رهبري گروه بستر سازی برای کار گروهی انواع گروه ها كار گروهي اثر بخش ناهمگوني در گروه كـار تـيمي ويژگيهاي تيم انواع تیم مزایای…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه سنجش و ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد ادبیات نظری سنجش و ارزیابی عملکرد فصل…

  • مدل های کارآفرینی سازمانی و شاخص های مناسب در انتخاب آن

    مدل های کارآفرینی سازمانی و شاخص های مناسب در انتخاب آن مدل های کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی مولفه های کارآفرینی سازمانی مولفه های موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی در ایران ویژگی های سازمان…

  • ارزیابی و مدلسازی الگوریتمهای مسیریابی در تصادفات به منظور رسیدن به امن ترین مسیر

    ارزیابی و مدلسازی الگوریتمهای مسیریابی در تصادفات به منظور رسیدن به امن ترین مسیر عوامل موثر در تصادفات تصادفات جاده ای ایران کاربرد الگوریتمهای مسیریابی در تصادفات ارزیابی و مدلسازی الگوریتمهای مسیریابی در تصادفات به منظور رسیدن به امن ترین…

  • بررسی معامله با آلات قمار و آثار آن

    بررسی معامله با آلات قمار و آثار آن معامله با ابزارآلات قمار آثار معامله با ابزارآلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در فقه ادله حرمت معامله با آلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در حقوق مستندات فقهی و حقوقی معامله…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شاخص توسعه انسانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش شاخص توسعه انسانی مبانی نظری شاخص توسعه انسانی دانلود مبانی نظری شاخص توسعه انسانی پیشینه تحقیق شاخص توسعه انسانی ادبیات نظری شاخص توسعه انسانی فصل دوم پایان نامه شاخص توسعه انسانی مبانی نظری و پیشینه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش علم سنجی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش علم سنجی مبانی نظری علم سنجی دانلود مبانی نظری علم سنجی پیشینه تحقیق علم سنجی ادبیات نظری علم سنجی فصل دوم پایان نامه علم سنجی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علم سنجی ادبیات و مبانی…

  • بررسی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی و آثار آن بر عملکرد و موفقیت سازمان

    بررسی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی و آثار آن بر عملکرد و موفقیت سازمان تاریخچه مسئولیت پذیری اجتماعی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی مدل مسئولیت اجتماعی لانتوس مدل مسئولیت اجتماعی دیویس مدل های مسئولیت اجتماعی ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی ابعاد…

  • پروپوزال ارائه چارچوب برنامه ریزی منابع سازمانی ابری در سازمانهای ایران

    پروپوزال ارائه چارچوب برنامه ریزی منابع سازمانی ابری در سازمانهای ایران پروپوزال رایانش ابری در سازمان برنامه ریزی منابع سازمان ابری برنامه ریزی استراتژیک با رایانش ابری پروپوزال برنامه ریزی منابع سازمان ابری پروپوزال برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات تعامل…