بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING)

بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING)

بازاریابی
کسب و کار
بازاریابی پارتیزانی
تاکتیکهای بازاریابی پارتیزانی
دانلود مقاله مدیریت با عنوان بازاریابی پارتیزانی
تفاوتهای بازاریابی سنتی و پارتیزانی
مراحل اجرای بازاریابی پارتیزانی

رفتن به سایت اصلی

بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING)

 

چکیده

امروزه در بازارهای گوناگون کسب و کار، تمرکز زیادی بر بهبود کارایی و اثربخشی تلاشهای بازاریابی وجوددارد. شرکتها در جستجوی روشهایی نوین برای انجام بهینه این وظایف خطیر در راستای کاهش هزینه ها و افزودن ارزش به محصولات و خدمات خویش هستند. حتی در بازارهایی که با فشارها و مسائل درآمد و هزینه در مراحل گوناگون چرخه عمر محصول نهایی مواجه نیستند، تحولات سریع مسائل تکنولوژیک، مسائل و اقدامات تجاری شرایط اقتصادی، جستجوی روشهای جدیدی را برای بیان مشکلات قدیمی می طلبند. ضمن آنکه با توجه به تحولات مذکور، امروزه دیگر رویکرد بازاریابی سنتی پاسخگوی شرایط متغیر کنونی در حوزه های تجاری گوناگون نیست و شناسایی رویکردهای جدیدی برای مواجهه با این تحولات لازم و ضروری است. 

 

بسیاری از سازمانها و شرکتها با محدودیتهای بودجه ای بسیاری در عرصه تجارت مواجهند و باید قابلیت آن را بیابند تا با حداقل منابع و سرمایه گذاری، حداکثر سود لازم را جهت بقا و ثبات خویش در بلندمدت کسب كنند. بازاریابی پارتیزانی، مفهومی است که اول بار توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان “بازاریابی پارتیزانی” در سال 1982 تشریح شد؛ روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیتهای ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم. در واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی نامنظم جهت کسب حداکثر نتایج با بکارگیری حداقل منابع است و درگیر ابتکارات، نوآوری، شکستن قوانین و جستجوی راهکارهای بدیل برای روشهای بازاریابی سنتی است. 

 

در این مقاله سعی می شود تا مفاهیم، اصول، تکنیک ها و مراحل بازاریابی پارتیزانی مطرح شود و تحلیل قیاسی میان بازاریابی سنتی و پارتیزانی صورت گیرد. امید است مرور اجمالی این مقاله بتواند سازمانها و شرکتها را در برگزیدن رویکردهای بازاریابی بهینه یاری کند و گامی در جهت افزایش سودآوری سازمانها با توجه به تحولات پرشتاب در عرصه های تجاری امروز باشد. 

 

 

کلمات کلیدی:

بازاریابی

کسب و کار

بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING)

 

 

مقدمه

بازاریابی پارتیزانی(GUERRILLA MARKETING) همانطور که توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان “بازاریابی پارتیزانی” در سال 1982 تشریح شد، روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیت های ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین ترفیعات و پیشرفتهایی گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آنها بی اطلاع است و این ترفیعات نوعی بازاریابی پنهان یا سری است. ( که بازاریابی مخفیانه نیز نامیده می شود)

 

اصول بازاریابی پارتیزانی

بازاریاب پارتیزانی باید خلاق باشد و روشهای نامنظم و غیرمعمول ارتقا و پیشبرد را طراحی و تدبیرکند. او باید کلیه ارتباطات و تماسهای خود را، چه حرفه ای و چه شخصی به‌کارگیرد و نیز شرکت و محصول آن را آزمون کند و به دنبال منابع تبلیغاتی باشد. بسیاری از اشکال تبلیغ، می توانند بسیار ارزان و آزاد باشند. 

لوینسون، اصول زیر را به عنوان زیربنای بازاریابی پارتیزانی شناسایی می کند:

_ بازاریابی پارتیزانی به طور ویژه در کسب و کارهای کوچک کاربرددارد.

_ بازاریابی پارتیزانی باید بر مبنای روانشناسی انسانی باشد تا تجربه، قضاوت و حدس یا گمان.

_ سرمایه گذاریهای اولیه در بازاریابی به جای پول باید زمان، انرژی و قوه تخیل یا تصویرسازی ذهنی باشد. 

 

 

 

فهرست 

چکیده 1

مقدمه 3

اصول بازاریابی پارتیزانی 3

تاکتیک های بازاریابی پارتیزانی 5

تفاوتهای بازاریابی سنتی و پارتیزانی 6

مراحل اجرای بازاریابی پارتیزانی 10

نتیجه‌گیری 15

منابع 18

 

  • پاورپوینت بررسي وضعيت صادرات صنايع غذائي استان خراسان رضوي

    پاورپوینت بررسي وضعيت صادرات صنايع غذائي استان خراسان رضوي پاورپوینت بررسي وضعيت صادرات صنايع غذائي استان خراسان رضوي وضعيت صادرات صنايع غذائي استان خراسان رضوي وضعيت صنايع غذايي استان خراسان رضوي توانايي ها و نقاط قوت صنايع غذايي استان خراسان…

  • مدلهای مدیریت دانش و بررسی عوامل کلیدی موفقیت آن

    مدلهای مدیریت دانش و بررسی عوامل کلیدی موفقیت آن مدلهای مدیریت دانش عوامل موفقیت مدیریت دانش بررسی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc مدل های…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی 2

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی 2 مبانی نظری سرسختی روانشناختی ادبیات نظری سرسختی روانشناختی چارچوب نظری سرسختی روانشناختی فصل دوم پایان نامه سرسختی روانشناختی دانلود مبانی نظری سرسختی روانشناختی پیشینه سرسختی روانشناختی پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی پیشینه داخلی…

  • ارزیابی مشارکت مردمی و شوراها در ترویج و توسعه فعالیتهای کشاورزی

    ارزیابی مشارکت مردمی و شوراها در ترویج و توسعه فعالیتهای کشاورزی ترویج فعالیتهای کشاورزی توسعه فعالیتهای کشاورزی ترویج و توسعه کشاورزی در ایران نقش شورهای روستایی در ترویج و توسعه کشاورزی مشارکت مردمی در ترویج و توسعه فعالیتهای کشاورزی دانلود…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری در دختران

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری در دختران مبانی نظری پرخاشگری پیشینه پرخاشگری دانلود مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری ادبیات نظری پرخاشگری فصل دوم پایان نامه پرخاشگری مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری ادبیات و مبانی نظری پرخاشگری رفتن…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

    پروپوزال و طرح تفصیلی ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان مدیریت کیفیت جامع مدیریت ارتباط با شهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های…

  • سند تحول بنیادین و راهبردی آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت

    سند تحول بنیادین و راهبردی آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سند راهبردی تحول نظام تعلیم و تربیت چشم‌انداز بیست ساله ایران در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین…

  • بررسی روش های مختلف پایدارسازی سیستم های قدرت

    بررسی روش های مختلف پایدارسازی سیستم های قدرت PSS کنترل کننده‌ تطبیقی کنترل کننده هوشمند پایدارسازی سیستم های قدرت همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق برق رفتن…

  • مقاله ترجمه شده رشته مکانیک – عمران با عنوان مروری مختصر بر تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک در پوسته های استوانه ای

    مقاله ترجمه شده رشته مکانیک – عمران با عنوان مروری مختصر بر تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک در پوسته های استوانه ای خزش ثبات ویسکو الاستیک پوسته های استوانه ای‏ همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل…

  • پاورپوینت محاسبه انرژی مصرفی هنگام استراحت ، اجرای فعالیت های زیر بیشینه و بیشینه در دوران رشد

    پاورپوینت محاسبه انرژی مصرفی هنگام استراحت ، اجرای فعالیت های زیر بیشینه و بیشینه در دوران رشد محاسبه انرژی مصرفی اجرای فعالیت های زیر بیشینه و بیشینه در دوران رشد پاورپوینت محاسبه انرژی مصرفی رفتن به سایت اصلی •طبق قانون…