ابعاد استفاده از خلاقیت کارکنان در جهت جذب منابع مالی

ابعاد استفاده از خلاقیت کارکنان در جهت جذب منابع مالی

خلاقیت
مشتری مداری
جذب منابع مالی
خدمت به مشتری
ابعاد استفاده از خلاقیت کارکنان
بررسی ابعاد استفاده از خلاقیت کارکنان در جهت جذب منابع مالی و ارائه خدمات به مشتریان
شهرداری استان آذربایجان غربی
دانلود مقاله مدیریت
دانلود مقالات ترجمه شده مدیریت
دانلود مقالات ترجمه شده رشته مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت
بررسی ابعاد استفاده از خلاقیت کارکنان در جهت جذب منابع مالی و ارائه خدمات به مشتریان
(مطالعه موردی : کارکنان شهرداری های استان آذربایجان غربی)
 
عنوان انگلیسی:
Discussing the implementation of employee’s creativity towards absorbing financial resources and providing services
 
چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی ابعاد استفاده از خلاقیت کارکنان در جهت جذب منابع مالی وارائه خدمات به مشتریان در بین کارکنان شهرداری های استان آذربایجان غربی بود. روش تحقیق این پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کارمندان و مدیران شهرداری است. نمونه آماری پژوهش طبق روش طبقه بندی برای به تعداد 327 نفر بدست آمد. ابزارجمع آوری داده ها شامل پرسشنامه استاندارد گیلفورد برای سنجش خلاقیت کارکنان و پرسش نامه استاندارد مشتری مداری نایت و یانگ کیم برای خدمت به مشتری است که هردو پرسش نامه دارای مقیاس طیف لیکرت هستند. پرسشنامه ها پس از بررسی و تایید اعتبار و روایی آن، بین مدیران و کارکنان شهرداری توزیع گردید. نتایج پژوهش نشان داد که خلاقیت و ابعادش (دریافت مسائل توسط کارکنان، روانی در بیان کلمات توسط کارکنان، انعطاف پذیری و اصالت بازجویی) بر ارائه خدمت به مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج نشان داد که بعد روانی در تولید اندیشه ها بر خدمت رسانی به مشتری تاثیر معنی داری ندارد.
 
کلمات کلیدی:
خلاقیت
مشتری مداری
جذب منابع مالی
خدمت به مشتری
 
مقدمه
برای سازمانهایی که در محیط متغیر و بدون قطعیت به رقابت می پردازند، نوآوری برای رشد، موفقیت و بقای سازمان نوآوری فردی عامل حیاتی به شمار می رود. کارکنان نیز در محیط کار، پایه اصلی ارتقا عملکرد هرسازمانی هستند، با توجه به پنهان و ضمنی بودن توانمندی خلاقیت و نوآوری افراد، استفاده کارکنان از توان خلاقیت و نوآوریشان در فرایندهای شغلی نیاز به وجود رغبت و تمایل درونی آنها دارد (ملاحسنی و برخوردار ، 1386 ،103).هرچه کارکنان سازمانها خلاقیت بیشتری برای ارائه خدمت به مشتری داشته ودانش بیشتری درباره مشتری، سلایق وعادات رفتاری، سطح درآمدی ویژگیهای کلی مشتری داشته باشند می توانند خدماتی به مشتریانشان ارائه دهند که به خواسته و انتظارات مشتری نزدیکتر باشد. در نتیجه وفاداری مشتری به سازمان در بلندمدت بیشتر شده و سودآوری بانک بیشتر خواهد شد. بطور کلی سطح دانش مشتری همراه با خلاقیت کارکنان می تواند موجب رضایت مشتری و در نتیجه جذب منابع مالی کافی برای سازمان و موفقیت آن در بلندمدت شود (گیبرت وپروبست ، 2002). فیاض (1387) بیان نمود که نوآوری فردی کارکنان در محیط کار پایه اصلی ارتقای عملکرد هرسازمانی است، نوآوری فردی کارکنان موجب سودآوری بیشتر برای سازمان ،جذب منابع مالی بیشترودرنتیجه ارتقای عملکرد سازمانی می شود. همچنین، نتایج یزدانی دهنوی (1384) نشان می دهد که مولفه های تاثیرگذار در تجهیز منابع مالی بر موفقیت موسسات مالی و بانکها در جذب منابع پولی تاثیر دارد. همچنین نتایج حاصله نشان می دهد که شعب موفق درجذب منابع مالی از مهارتهای مناسب نیروی انسانی وخدمت رسانی بهینه به مشتریان برخورداربوده اند.

فهرست مطالب
چكیدهمقدمهفرضیه های پژوهشفرضیه اصلیفرضیه های فرعیمدل مفهومی تحقیقروش تحقیقیافته هایافته های توصیفیآزمون فرضیه ها با استفاده از آمار استنباطیآزمون نرمال بودن داده هافرضیه اولبررسی فرضیه دومبررسی فرضیه سومبررسی فرضیه چهارمبررسی فرضیه پنجمبحث و نتیجه گیریمنابع

  • وضعیت موجود فن بازار در ایران

    وضعیت موجود فن بازار در ایران ویژگیهای فن بازار تعریف فن بازار پایان نامه فن بازار بررسی فن بازار در ایران همیت فن بازار در اسناد بالادستی اسناد بالادستی مرتبط با فن بازار وضعیت موجود فن بازار در ایران محدودیت…

  • مقاله رشته معماری با عنوان نقش نور در تنظیم شرایط محیطی ساختمان

    مقاله رشته معماری با عنوان نقش نور در تنظیم شرایط محیطی ساختمان نور نورگیرها کنترل کننده های نور نور طبیعی در معماری ایران دانلود مقاله رشته معماری با عنوان نقش نور در تنظیم شرایط محیطی ساختمان سیستم همکاری در فروش…

  • بررسی ماهیت و آثار فقهی و حقوقی شرط فاسخ

    بررسی ماهیت و آثار فقهی و حقوقی شرط فاسخ بیع شرط تعلیق در منشأ فسخ معلّق ضمن عقد شرط فاسخ در حقوق ایران شرط فاسخ در حقوق فرانسه شرط فاسخ در قراردادها شرط فاسخ در قانون مدنی شرط فاسخ در…

  • پرسشنامه بررسی و اولویت بندی عوامل مهم اجرای مدیریت تولید بهنگام (JIT) در بخش خدمات

    پرسشنامه بررسی و اولویت بندی عوامل مهم اجرای مدیریت تولید بهنگام (JIT) در بخش خدمات پرسشنامه مدیریت تولید بهنگام پرسشنامه اجرای مدیریت تولید بهنگام پرسشنامه اجرای مدیریت تولید به هنگام پرسشنامه اجرای مدیریت تولید بهنگام در بخش خدمات پرسشنامه عوامل…

  • از هوش هیجانی تا موفقیت

    از هوش هیجانی تا موفقیت از هوش هیجانی تا موفقیت هوش هیجانی هوش اجتماعی هوش هیجانی چه رابطه ای با ضریب هوشی دارد رفتن به سایت اصلی اکثر مردم بر این باورند که اگر فردی ضریب هوشی بالا و عملکردی…

  • بسته آموزشی دوره کارشناسی مهندسی نفت

    بسته آموزشی دوره کارشناسی مهندسی نفت بسته آموزشی دوره کارشناسی مهندسی نفت دوره کارشناسی مهندسی نفت تعداد واحد دروس مهندسی نفت چارت پیشنهادی کارشناسی مهندسی نفت فرم تطبیق پیشنهادی کارشناسی مهندسی نفت رفتن به سایت اصلی بسته آموزشی دوره کارشناسی…

  • پاورپوینت معماری بیزانس ( روم شرقی )

    پاورپوینت معماری بیزانس ( روم شرقی ) معماری بیزانس ( روم شرقی ) مقاله معماری بیزانس ( روم شرقی ) تحقیق معماری بیزانس ( روم شرقی ) رفتن به سایت اصلی –معماری: هنر معماری در روم شرقی (بیزانس) تا قرن…

  • مسئولیت مدنی دولت در برابر اتفاقات پیش بینی نشده

    مسئولیت مدنی دولت در برابر اتفاقات پیش بینی نشده مسئولیت مدنی مسئولیت مدنی دولت شخصی بودن مسئولیت قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران آئین نامه قانون تشکیل مدیریت بحران دانلود پایان نامه مسئولیت مدنی دولت مسئولیت مدنی دولت در برابر اتفاقات…

  • ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک BSC

    ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک BSC ارزیابی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد سازمان با استفاده از تکنیک bsc…

  • نقد دلايل نظريه لزوم قطعى ثمن و ارائه علل نظريه كفايت قابليت تعيين ثمن

    نقد دلايل نظريه لزوم قطعى ثمن و ارائه علل نظريه كفايت قابليت تعيين ثمن ثمن در عقد بیع عقد بیع با ثمن شناور پایان نامه بیع با ثمن شناور عدم تعیین ثمن در بیع اعتبار بیع با ثمن شناور اعتبار…